Orgel Bijbelboek

Want wij hebben niets op de wereld medegebracht; wij kunnen er ook niets uit medenemen.

1 Timoteus 6:7

Nieuws

Terug naar overzicht

Alle volken genodigd tot het avondmaal


Datum: 24 maart 2015

Alle volken genodigd tot het avondmaal

Ds. G. Vos zal op 29 maart, de zevende lijdenszondag, in de CGK Mijdrecht de diensten leiden.

 Om 10 uur is het thema van de verkondiging: Alle volken genodigd tot het avondmaal. Wonderlijk. De engel van het gericht ging aan de gezinnen in Israel voorbij vanwege het bloed van het paaslam op de deurpost. Het feest van het volk van het oude verbond. Dat feest krijgt veel ruimere betekenis als Jezus spreekt over de beker van het nieuwe verbond. God wil een genadeverbond met gelovigen uit alle volken. Lukas 22 vers 14-20 is de tekst voor de viering van het heilig avondmaal.

 Om 17 uur wordt Lukas 22: 24-30 gelezen en is het thema: De ober belangrijker dan de gast. In onze ogen is dit de wereld op zijn kop. Bij herhaling gaf Jezus deze boodschap af. Zelfs bij het laatste avondmaal. De leerlingen kibbelen over de belangrijkste plaats aan tafel terwijl de meester in hun midden bezig is als iemand die dient. Geef Christus steeds de eerste plaats dan komen er steeds meer die dienen. Hoe gaan we na het avondmaal het leven van alledag weer in?

 Belangstellenden zijn van harte welkom op Koningin Julianalaan 22, Mijdrecht.

Lees het complete artikel op cgkmijdrecht.nl/nieuwsartikel

Thuis live of achteraf de viering bekijken kan via cgkmijdrecht.nl/online+diensten